BKT pristato savo istoriją

„Balkrishna Industries Ltd.“ pirmininkas ir generalinis direktorius Arvindas Poddaras

Pone A. Poddarai, gal galėtumėte pristatyti BKT istoriją ir padangų, tiksliau, visureigių padangų, verslo idėjos autorių?

BKT kelionė prasidėjo 1988 metais Aurangabade, Vakarų Indijoje, kai velioniai mano tėvas Mahabirprasadas Poddaras ir mano vyresnysis brolis Sureshas Poddaras įkūrė įmonę, kuri gamino dviračių ir triračių padangas Indijos rinkai. 1991 metais prie mūsų prisijungė dar vienas šeimos narys, velionis mano pirmos eilės pusbrolis Pramodas Poddaras, kuris savo vertinga patirtimi dar labiau sustiprino mūsų komandą.

Kadangi dviračių ir triračių padangų rinka darėsi vis labiau perpildyta, Pramodas Poddaras įžvelgė perspektyvią galimybę tarptautiniame visureigių padangų (angl. Off-Highway Tire (OHT)) versle. Žvelgdami į ateitį, priėmėme strateginį sprendimą palaipsniui atsisakyti dviračių ir triračių padangų ir sutelkti dėmesį į visureigių padangų verslą. Pasiekę sėkmės mes išplėtėme savo gamybos pajėgumus ir įkūrėme dar vieną gamyklą Bivadyje, Šiaurės Indijoje, taip užtikrindami nuolatinį tiekimą augantiems poreikiams patenkinti. Tačiau pirmąjį dešimtmetį mūsų augimas buvo ribotas, nes daugiausia dėmesio skyrėme įsitvirtinimui savo gaminių rinkoje.

2006-2007 finansinių metų pabaigoje mūsų apyvarta siekė 84 mln. eurų (pagal šiandieninį valiutos kursą). 2007 metais, parengę išsamią naują strategiją, kurioje akcentuojama gaminių kokybė ir prekės ženklo kūrimas, žengėme permainų keliu. Šis kryptingas požiūris 2022 metais paskatino mus peržengti reikšmingą ribą – mes pasiekėme 1 mlrd. eurų apyvartą ir įtvirtinome savo kaip išskirtinės jėgos sektoriuje pozicijas.

Šis pasiekimas yra mūsų komandos nepalaužiamo atsidavimo ir vizionieriško velionių Mahabirprasado Poddaro, Suresho Poddaro ir Pramodo Poddaro vadovavimo stiliaus liudijimas. Ir toliau siekiame plėsti naujovių ribas, tiekti aukščiausios kokybės gaminius ir tiesti nuolatinio augimo ir sėkmės kelią.

Šiandien mūsų kelionė atvedė mus į nepaprasto augimo ir daugybės svarbių įvykių kelio vingį. Didžiuojamės turėdami keturias modernias padangų gamyklas, kuriose įdiegtos pažangios technologijos, taip pat specialų ir visapusiškai įrengtą mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros centrą, kuriame yra bandymų linija. Ši infrastruktūra leidžia mums nuolat diegti naujoves ir pasiūlyti pažangiausius sprendimus. BKT turi įtakos visuose visureigių padangų verslo segmentuose, tenkina įvairių pramonės šakų poreikius ir užtikrina gaminių pritaikomumą. Mūsų asortimentas, kurį sudaro daugiau kaip 3 200 gaminių, yra plačiausias nurodytuose sektoriuose ir leidžia mums patenkinti unikalius klientų poreikius ir pageidavimus ir dar kartą įtvirtinti savo - pirmaujančio tiekėjo visureigių padangų rinkoje - poziciją.

 

Ar esate ir kito prekių ženklo turėtojai ir ar turite ryšių su kokia nors kita įmone?

Valdome tik BKT prekių ženklą. Kaip įmonė, mes orientuojamės tik į savo prekių ženklą ir neturime jokių tiesioginių ar netiesioginių sąsajų su jokia kita įmone ar prekių ženklu. Esame pasišventę kurti ir populiarinti BKT prekių ženklą bei užtikrinti, kad jis atspindėtų mūsų vertybes, kokybę ir įsipareigojimą siekti meistriškumo. Užtikrinę šį išskirtinumą, galime nesiblaškydami ir puoselėdami savo tapatybę nukreipti visas savo pastangas ir išteklius į nuolatinį BKT prekių ženklo stiprinimą ir plėtrą rinkoje.

Pone A. Poddarai, skaidrumas suinteresuotųjų šalių atžvilgiu yra vienas iš jūsų istorijos išskirtinumo bruožų. Ar iš to kyla jūsų neabejotina lyderystė?

Labai didžiuojamės sėkme, kurią BKT - tarptautinis prekių ženklas visureigių padangų sektoriuje - pasiekė dėl keleto išskirtinių savybių. Patikimas finansų valdymas neabejotinai yra vienas iš veiksnių, leidusių mums pasiekti šį tikslą ir suteikusių galimybę nuolat investuoti į visapusį augimą ir technologines naujoves. Tai įrodo ir tai, kad neseniai gamykla Budže atvėrė savo duris daugiau nei 100-ui žurnalistų iš viso pasaulio – tai aiškus mūsų skaidrumo ir nuoseklumo visame, ką propaguojame, pasirengimo dalyvauti diskusijose ir laikytis savo žodžio pavyzdys.

Kaip tokiai didelei tarptautinei korporacijai kaip kad jūsų pavyksta būti arti žmonių? Kaip prisidedate prie įmonių socialinės atsakomybės?

BKT organizacinė kultūra yra mūsų DNR, ja vadovaujamasi kiekvienoje veikloje ir priimant strateginius sprendimus, ji yra mūsų moralinis kompasas, rodantis kelią mūsų tikslų link. Kuriame motyvuojančią ir įtraukiančią darbo aplinką visiems savo darbuotojams, nes suvokiame, kad kiekvienas žmogus yra įmonės sėkmės dalis. Be to, esame tvirtai įsipareigoję mažinti savo gamybinės veiklos poveikį aplinkai ir gerinti savo darbuotojų sveikatą bei saugą.

Siekdami šio tikslo, įgyvendinome daugybę tvarios įmonės politikos ir praktikos priemonių, įskaitant atsinaujinančiosios energijos naudojimą mūsų gamyklose ir anglies dioksido emisijos mažinimą. Esame tvirtai įsitikinę, kad tvarumas yra svarbi kiekvienos įmonės socialinė atsakomybė, ir esame pasiryžę prisidėti prie geresnės mūsų planetos ateities kūrimo. Be to, aktyviai dirbame kurdami vis tvaresnes padangas, pasižyminčias geromis eksploatacinėmis savybėmis ir nekenkiančias aplinkai. Tvarumas yra esminis mūsų įmonės misijos elementas, todėl ir toliau investuosime į novatoriškus sprendimus, kad skatintume ekologiškesnio ir tvaresnio pasaulio kūrimą.

 

Koks yra jūsų prekių ženklo sėkmės raktas? Kaip jums pavyksta taip ilgai išlaikyti stiprią pirmaujančią padėtį visame pasaulyje?

Visureigių padangų sektoriuje BKT prekių ženklas užsitikrino sėkmę, be kita ko, dėl savo tvirtos pasaulinio lygio pozicijos originalios įrangos gamintojo grandinėje ir antrinėje rinkoje, kurioje įmonė bendradarbiauja su platintojais daugiau nei 160 šalių. Plati rinkos aprėptis bei mūsų gaminių ir paslaugų kokybė leido mums užsitarnauti puikią reputaciją šiame sektoriuje. Veiksmingas ir skaidrus bendravimas su klientais dar labiau sustiprina šią reputaciją. Nors yra kitų indiškų prekių ženklų, teigiančių, kad jų kokybė tokia pati kaip mūsų gaminių, faktai rodo, kad BKT yra tikrai unikalus prekių ženklas. Esame įsitikinę, kad mūsų galutiniai klientai ir padangų pardavėjai, dirbantys su BKT asortimentu, pripažįsta mūsų kokybės ir eksploatacinių savybių pranašumą, kuris kalba pats už save. Mūsų klientų lojalumas ir jų sprendimas pasitikėti mumis prireikus visureigių padangų yra mūsų sėkmės įrodymas.

Vien tik geografinė įmonės kilmė savaime nereiškia lygiavertės produktų kokybės ir neužtikrina greitų rezultatų, apie kuriuos kai kurie prekių ženklai gali kalbėti ar jų siekti. Kad prekių ženklas iškiltų, reikia ilgų metų nepalaužiamo atsidavimo, ryžtingų pastangų ir įsipareigojimo siekti meistriškumo. Ir BKT nėra išimtis. Atkakliai siekiame plėsti savo asortimentą ne tik aukščiausios kokybės produktų, bet ir savo pasiūlos aprėpties ir tvarumo požiūriu. Mūsų tobulumo siekis neturi ribų, nes nuolat stengiamės pranokti jau pasiektus standartus ir juos kelti.

Kai kurie naujesni prekių ženklai teigia, kad jų kokybė tokia pat kaip BKT, o kainos daug mažesnės. Kaip į tai reaguojate?

Norint pagaminti aukščiausios kokybės padangą, reikia didelio dėmesio kiekvienam jos kūrimo aspektui, pradedant nuo aukščiausios kokybės žaliavų įsigijimo, moderniausios gamybos infrastruktūros sukūrimo ir griežtų kokybės patikrinimų viso proceso metu. Be to, siekiant meistriškumo padangų gamyboje, nepakeičiamas vaidmuo tenka išskirtinei kvalifikuotų darbuotojų komandai. Atsižvelgiant į tai, tampa akivaizdu, kad teikti rinkai tokio pat lygio kokybę, bet už mažesnę kainą, nėra tvarus pasiūlymas, nes tai reikštų, kad teks atsisakyti šių neprilygstamą mūsų gaminių kokybę ir eksploatacines savybes lemiančių esminių elementų.

Kaip galima būti tikriems dėl savo konkurencinio pranašumo, ypač sparčiai besikeičiančioje rinkoje?

Siekdama išlaikyti konkurencinį pranašumą nuolat besikeičiančioje rinkoje, BKT, aukščiausios kokybės prekių ženklo turėtoja, orientuojasi į daugelį aspektų, iš kurių vienas yra gaminių kokybė. Mūsų pasiryžimas kurti naujoves yra esminis elementas, kuris mus išskiria iš daugybės kitų prekių ženklų. Tačiau mes ne tik siūlome aukštos kokybės gaminius, bet ir stengiamės taikyti aukščiausios kokybės rinkodaros strategijas. Bėgant metams sukūrėme strategijas, kuriomis siekiame ne tik didinti BKT prekių ženklo žinomumą, bet ir užtikrinti jo patrauklumą klientams. Dalyvaudami mugėse ir sektoriaus renginiuose, rengdami reklamines kampanijas, sporto rėmimo akcijas ir kitas tikslines iniciatyvas, mes nuosekliai pristatome BKT kaip pramonės lyderę ir stipriname savo reputaciją.

Ateityje ir toliau investuosime į mokslinius tyrimus ir technologinę plėtrą, pažangiausias technologijas ir veiksmingas rinkodaros strategijas. Esame pasiryžę nuolat pranokti klientų lūkesčius ir stiprinti savo lyderystę visureigių padangų sektoriuje. Mūsų tikslas – pateikti visapusišką sprendimą, pranokstantį eilinius lūkesčius, ir dar kartą patvirtinti savo - šios srities lyderės - poziciją.

Ar dominuoti tam tikrame rinkos sektoriuje reiškia vadovautis sėkmingomis strategijomis, ar tiesiog būti stipriausiam? Ar kada nors svarstėte galimybę sukurti išvestinius prekių ženklus, kad užsitikrintumėte didesnę rinkos dalį?

Šis klausimas suteikia man galimybę atkreipti dėmesį į svarbų dalyką. Mus pasiekė gandai apie prekių ženklus, kurie, nepaisant visų pastangų užkirsti tam kelią, bando sieti save su BKT, nors iš tikrųjų niekaip nėra su mumis susiję.

Per visą savo kelionę niekada nejautėme poreikio lygiuotis į kitus, net ir tolimoje praeityje. Žinome, kas esame, kur mūsų šaknys, ir visada aiškiai supratome savo tikslus, nuo jų nenukrypome ir toliau žengėme savo keliu. Turėdami užtikrintus išteklius, ėmėmės visų būtinų veiksmų ir visada žvelgėme į ateitį. Kai suvoki savo tapatybę, prigimtį ir tikslą, nebereikia žvalgytis į kitus ar, dar blogiau – juos mėgdžioti.

Mūsų džentelmeniška prigimtis atsispindi mūsų požiūryje į verslo pasaulį – visada puoselėjame santūrumą ir atsakomybę. Tačiau netoleruojame situacijų, kai prekių ženklas naudojamas kaip masalas dėmesiui pritraukti ar siekiant pelnyti pasitikėjimą, kurį reikėtų užsitarnauti konkrečiais veiksmais ir realios vertės demonstravimu.

Esame tvirtai įsitikinę, kad skirtumas tarp jų ir mūsų yra reikšmingas ir neginčijamas tiek gaminių kokybės, tiek sektoriaus patirties ir žinių požiūriu. Mes ir toliau sutelksime dėmesį į savo misiją – teikti klientams aukštos kokybės sprendimus, išlaikyti sektoriaus lyderės poziciją, investuoti į mokslinius tyrimus bei technologinę plėtrą ir nuolat papildyti mūsų gaminių asortimentą naujovėmis.